.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل صندوق قرض الحسنه طلاب مازندرانی

استاندار مازندران از راه اندازی صندوق قرض الحسنه طلاب مازندرانی مقیم قم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، سید علی اکبر طاهایی در دیدار صمیمی با طلاب و فضلای مازندرانی حوزه علمیه قم افزود: با تشکیل این صندوق قصد داریم بسیاری از مشکلات رفاهی و تسهیلاتی طلاب مازندرانی را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مازندران با داران بودن دو هزار و 500 طلبه در حال تحصیل در استان قم می تواند زمینه ساز ترویج معارف دینی و نشر علوم اسلامی در استان مازندران را فراهم کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران از عالمان بزرگی چون آیت الله جوادی آملی، فضل الله نوری، علامتین حسن زاده آملی، بهره های فراوان علمی برده است، تصریح کرد: این عالمان که اکثریت آنان پایگاه دینی و عبادی استواری در قم دارند نقش اساسی در بیداری اسلامی و تربیت نیروی انسانی مسلمان داشته اند.

وی درضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده و در حال انجام استان به روحانیون گفت: اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت در مازندران نیازمند بودجه ملی فراوانی است.

طاهایی افزود: مدیرانی که نتوانند در راستای منویات مقام معظم رهبری و برنامه محوری دولت گام بردارند باید از این دولت خداحافظی کنند.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه تولید برنج در مازندران به سختی توسط کشاورزان انجام می شود خاطرنشان کرد: دولت به منظور رفاه حال کشاورزان تعیین قیمت تضمینی برنج و مرکبات را به عهده استاندارهای استان شمالی تفویض کرده است.

وی همچنین خواستار مکانیزاسیون کشت برنج در اراضی شالیزاری استان شد و افزود: نخستین بانک نشاء استان چندی پیش در مازندران احداث شده است.

وی با بیان اینکه طلاب سرمایه های علمی و فرهنگی جامعه هستند گفت: تقویت و تعامل همکاری طلاب و دانشگاهیان مازندران در استان را پیگیری خواهیم کرد.

طاهایی به وجود 200 هزار دانشجوی در حال تحصیل در استان اشاره و تصریح کرد: دولت باید برای اشتغال جوانان فارغ التحصیل نیز فکری اساسی صورت دهد.

استاندار مازندران از آمادگی سرمایه گذاران مازندران مقیم استانهای دیگر در حوزه های مختلف در این استان استقبال کرد و گفت: در حال حاضر هزار 300 میلیارد تومان پروژه هتل سازی در استان مصوب شده که 120 میلیارد تومان پروژه گردشگری در مازندران در حال اجراست.

طاهایی تعداد شهرکهای صنعتی استانی مازندران را 27 شهرک صنعتی عنوان کرد و گفت: احیا صنایع راکد را در برنامه داریم.

وی میزان بودجه عمرانی استان مازندران را در سال جاری 180 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آزادراه ها ، بزرگراه ها و کمربندی های نیمه تمام استان نیاز به اعتبارات ملی بیشتری داریم.

طاهایی با اشاره به تشکیل صندوق قرض الحسنه طلاب مازندرانی گفت: روحانیون استان می توانند جهت اهدای تسهیلات مسکن مهر ، شهری و روستایی اقدام کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.